Нико Блажде, познатији као Никола Џуфка, и Лејди Загали, које такозвано “Специјално тужилаштво” при систему сепаратиста на Косову и Метохији терети за изазивање подела, националне, верске и етничке мржње због провале у српску православну цркву у новембру прошле године у селу Ракитница код Подујева, изјаснили су се пред судом да нису криви.
Тзв. “тужилаштво” терети Џуфку и Загалија, који се представљају као „албански православни свештеници“, да су подстицали поделе када су насилно ушли у цркву у селу Ракитница и прогласили је албанском.
Двојица држављана Албаније, Блажде, на друштвеним мрежама познат као „отац“ Никола Џуфка, као и Лејди Загали, на првом појављивању пред такозваним “Основним судом” у Приштини изјаснили су се да нису криви.
Тужилац Беким Кодраљиу је рекао да су њих двојица неовлашћено ушли у цркву Светог архангела Михаила, која је у власништву и под надзором Српске православне цркве и то тако што су насилно отворили капију цркве како би је преименовали у цркву „Фан Ноли“.
Он је навео и да је Џуфка својим објавама на друштвеним мрежама подстицао мржњу између националних и верских група које живе на Косову.
„Он је 30. новембра прошле године путем видео снимка на друштвеној мрежи Фејсбук јавно подстицао мржњу, поделе и нетрпељивост међу верским, националним и етничким групама, тако што је, између осталог, јавно апеловао на СПЦ, на следећи начин: ‘Албанска национална православна црква апелује на српску цркву и Епархију рашко-призреску и патријарха Порфирија да се не усуђују да приђу албанском православљу и православној цркви Фан Ноли у Ракитници јер вас чека паклени огањ. Ви сте насилна црква и илегална црква, ви сте црква коју је проклела права Албанска национална православна црква’“,
– подсетио је Кодраљиу.
Двојица оптужених нису прихватили оптужбе. Чак је Џуфка, како пише „Коха“, непрестано померао главу горе-доле док је тужилац читао оптужницу.
„Апсолутно невин“, рекао је он, док је Загали казао: „Разумео сам (оптужницу), али то не прихватам“.
Председник тзв. “судског већа” Куштрим Шити је информисао оптужене у погледу права да изнесу своје примедбе на доказе и захтев за одустајање од оптужнице.
Џуфка је у поменуту цркву ушао крајем новембра прошле године након чега је на друштвеним мрежама објавио:
“Браћо и сестре Албанци,
Данас 28.11.2023. први пут у историји Косова (Дарданија), одржана је Прва православна литургија на албанском језику у Општини Подујево, село Ракиница, у цркви Светог Михаила!
Овом историјском догађају присуствовали су представници Општине, представници Конзервативне странке, представници различитих верских уверења итд.
Од данас ће ова црква са старим именом коју су установили Срби “Св. Михаило”, одлуком Албанске народне цркве бити преименована у “Киша Имзот Фан Ноли”!” написао је Џуфка на свом Фејсбук налогу.
Иако је Џуфка поменуо па и објавио фотографије где се налази у друштву службеника сепаратистичке “општине”, изгледа да нико од њих није обухваћен оптужницом ида се они не терете за насилно обијање српских светиња, барем о томе нема ни назнака у медијима.
Што се тиче цркве посвећене Светом арханђелу Михаилу, која се налази у селу Ракиница, реч је о цркви у селу које је било насељено Србима све до периода након српско-турског рата 1878. године. Албанци кој и данас живе у том селу, наследили су за ту цркву албанизоавани назив „Киша Лазарит“ односно – “Лазарева црква”. ово долази одатле што је, по предању, након Косовског боја у њој заноћило тело српског кнеза Лазара када је преношено из Приштине у манастир Раваницу. Последња обнова цркве обављена је 1936. године. У селу се налазе и остаци старог српског гробља.
Косово и Метохија су Срце и Душа Србије!